Nad Wisłą powstaje nowy sposób bezgotówkowego regulowania płatności. Nad uniwersalnym, mobilnym standardem pracuje sześć polskich banków: Millennium Bank, BZ WBK, mBank, Alior, ING Bank Śląski oraz PKO BP. System powstanie na bazie niedawnej nowości od tego ostatniego – IKO.

Nowinka w płatnościach mobilnych od PKO opiera się na generowaniu sześciocyfrowych kodów, którymi potwierdzamy transakcję. Prosta w obsłudze aplikacja bardzo szybko zdobyła popularność, a Powszechna Kasa Oszczędności nie kryła, że chce, by rozwiązanie stało się nowym standardem dla wszystkich. Razem z pięcioma pozostałymi bankami, ma na to duże szanse.

Rynek pieniędzy w formie elektronicznej zdominowały Visa i MasterCard. Założeniem połączenia sił naszych banków jest rezygnacja z ich usług w tworzeniu własnego mobilnego systemu. W Polsce bardzo dużo osób stawia na finansowe nowinki. Aplikacje mobilne cieszą się dużą popularnością. Coraz więcej klientów cieszy się też z regulowania należności za pomocą naklejej do zbliżeniowych płatności na telefonie czy zegarku. IKO od PKO BP okazało się strzałem w dziesiątkę. Standard, który przygotowują PKO, WBK i inni ma oprzeć się na tej aplikacji, ale wzbogacić ją o obsługę kodów QR i obsługę NFC. Zapewne będzie też posiadać wszystkie funkcje, do których aplikacje bankowe nas przyzwyczaiły: przelewy, kursy walut, etc.

Znany w Polsce problem opłat interchange może zniknąć, dzięk prowizjomi konkurencyjnym dla systemów kart płatniczych. Biorąc pod uwagę fakt, że już teraz opłaty za obsługę kart mają zmaleć, wprowadzenie konkurencyjnego systemu mobilnego może oznaczać dobre wieści również dla miłośników plastikowego nośnika funduszy.

To właśnie w proteście przeciwko wysokim prowizjom interchange sieć sklepów Biedronka nie umożliwia klientom płatności kartą. Jako jedyny tak duży market w Polsce, opiera się tym opłatom, a wspomóc go w tym miał BZ WBK. Planowane było stworzenie nowego systemu dedykowanego Biedronce. W świetle doniesień o połączeniu sił Banku Zachodniego z PKO BP nie wiadomo, co stanie się z tym projektem. Można jednak przypuszczać, że sieć sklepów z chrząszczem w logotypie obsługiwać będzie nowy system.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *