Potwierdziły się doniesienia o uruchomieniu systemu płatności kartą w sieci sklepów Biedronka. W pierwszych kilku stołecznych marketach rozpoczęto testy obsługi transakcji bezgotówkowych.

O możliwości płacenia kartą w Biedronkach mówi się już od niemal roku. Z początku włodarze spółki stawiali sprawę jasno: stawki interchange, które pobierają banki i operatorzy transakcji bezgotówkowych są zbyt wysokie, by wprowadzić taką opcję w sieci. Po zmianie tej stawki w Polsce jednak coraz bardziej realne stawało się udostępnienie jej przez Biedronkę klientom. Jeszcze niedawno mówiło się o tym, że organizacje płatnicze miały składać sieci sklepów jeszcze korzystniejsze warunki, przez co plotkowano o możliwości uiszczaniu należności za zakupy kartami tylko jednej firmy, ale tę opcję należy raczej włożyć między bajki. Najprawdopodobniej chodziło o program lojalnościowy i korzyściach, jakie klienci zyskiwaliby dzięki płaceniu daną kartą.

11 czerwca potwierdzono rozpoczęcie wdrażania nowego sposobu płacenia w trzech sklepach sieci w Warszawie, a w przeciągu tygodni kolejne markety mają instalować terminale. Przyjęcie przez Biedronkę płatności kartą jest o tyle dużym wydarzeniem, że pierwsze, była ona jedyną tak dużą siecią, która bezgotówkowych transakcji nie realizowała, a po drugie, nie przeszkodziło to w osiąganiu bardzo dobrych wyników sprzedażowych. Czy ten ruch spowoduje jeszcze wyższe zyski? Trudno to w tym momencie ocenić – kupujący przez lata przyzwyczaili się do tego, że wchodząc do marketu z owadem w nazwie należy wyposażyć się w gotówkę. Poza tym sklepy wychodziły klientom naprzeciw, instalując przed każdym niemal sklepem bankomat.

Warto pamiętać, że już jakiś czas temu sieć wprowadziła płatności mobilne. Dzięki przyjmowaniu należności również w formie karty, Biedronka z najbardziej „archaicznego” w tym sensie marketu wyrasta na lidera nowoczesnych płatności. Płatność kartą oznacza także otwarcie się na klientów zagranicznych, którzy nie muszą wymieniać waluty, by dokonać zakupów w omawianym markecie. Czy oznacza to nową ofensywę w życiu sieci sklepów? Czas pokaże.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *